2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
نماز جمعه وهابيون در تهران برگزار مي شود!
کد مطلب: ٤٣٣٨ تاریخ انتشار: ١٧ بهمن ١٣٨٧ تعداد بازدید: 11194
اخبار » عمومي
نماز جمعه وهابيون در تهران برگزار مي شود!

سفارت عربستان در تهران، اقدام به برگزاري نماز جمعه وهابيون و سلفي ها در تهران مي كند،اخيراً سفارت عربستان در تهران با اجاره منزلي در خيابان پاسداران اقدا به برگزاري نماز جمعه مي كنند.

به گزارش خبرنيوز، سفارت عربستان سعودي در تهران، اقدام به برگزاري نماز جمعه وهابيون و سلفي ها در تهران مي كند.

اخيراً سفارت عربستان در تهران با اجاره منزلي در خيابان پاسداران (در نزديكي خيابان سفارت عربستان) اقدام به برگزاري نماز جمعه مي كنند.

در اين جلسات، بسياري از شخصيت ها، از جمله سفير عربستان، برخي وهابيون و سلفي ها و همچنين اهل سنت ايراني شركت كرده و اظهارات تندي عليه ايران و شيعيان بيان مي كنند.

شنيده شده اخيراً در سخنراني مطرح شده در نماز جمعه سفارت عربستان، سخنران ضمن دفاع از عملكرد القاعده، اقدامات حزب الله لبنان در منطقه را تقبيح كرده و ايرانيان و شيعيان را كافر خوانده است!


Share
41 | شرف | | ١٧:٢٤ - ٠٦ شهریور ١٣٨٩ |
خيلي خوب است
42 | +_+_+_ | Iran - Tehran | ١٧:١٥ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
خاک بر سر همه‌تون کنند. يه مشت آدم احمق، اصلا هدفي هم از اين کارتون داريد؟ عيسي به دين خود، موسي به دين خود. به خاطر گذشته دعوا مي‌کنند. فقط احمقيد. همه‌تون. بس.
43 | مهدي | | ١٧:٢٢ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
اگر عيسي به دين خود است و موسي به دين خود، پس به تو هم ربطي ندارد؛ تو هم برو به دين خود و در اين كارها فضولي نكن. احمق تويي كه به اين حرف خودت هم عمل نمي‌كني.
44 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٨:١٣ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام جناب ا +_ ح+_م+_ق +_ تو چرا خودتو قاطي اين دعوا كردي؟ يا علي
45 | ابا صالح مدد | | ١٣:٢٠ - ٠٨ آبان ١٣٨٩ |
واي اين جا چه خبره !! به جاي اينکه با هم وحدت داشته باشيد و به جون وهابيت بيفتيد به همديگه بدو بيرا مي گيد با هر دو طرف هستم ، اگه شما ها سني به شيعه و سني هر دو مسلمانند و بايد با هم وحدت داشته باشند اين کار دشمن ملعون است که با اين کارها دارد تفرقه و جدايي بين اين برادران مي اندازد! چه مي کنيد؟؟ در قرآن هم آمده که هرکس ديني جز اسلام را برگزيد در آخرت از زيانکاران است ، حالا باز هم همديگر رو توجيه کنيد. آخه حق هم توجيه کردن داره ، چرا نمي پذيريد ، مطمئن باشيد که با اين انکار کردن ها خودمان را فقط گمراه مي کنيم ، و تاوان آن را هم خودمان بايد بپردازيم .

پاسخ:

با سلام

در رابطه با اين جمله ما چند سوالي از شما داريم (در قرآن هم آمده که هرکس ديني جز اسلام را برگزيد در آخرت از زيانکاران است)

ان سوال ها هم اين است که:

آيا در قران يک اسلام امده و در اين اسلام چند زير شاخه معرفي شده است ؟

اگر هم اسلام هيچ زير شاخه اي ندارد به نظر شما اسلام واقعي (يا همان اسلام ناب محمدي) کدام يک از اين دو دسته مي توانند باشند (شيعه يا سني ) ؟

با تشکر

معاونت اطلاع رساني

46 | الهام زرينكلاه | | ١٣:٤٢ - ٠٣ دي ١٣٨٩ |
سلام شما ها که اين خبر و منتشر مي کنيد چرا با مسئولا صحبت نمي کنيد که چنين جاهايي را جمع کنن ؟واقعا باعث تأسف هست که مسئولين مربوطه تا حالا اقدامي براي منحل کردنشون انجام ندادن.
47 | ك -ق | | ٢١:١٢ - ١٢ فروردين ١٣٩١ |
آيا در کشوري که اديان ذرتشتي/يهود/مسيحي و...اجازه دارند اعمال ديني خود را در اماکن مقدسه خودشان انجام دهند چرا نماز جمعه اهل سنت به شما برميخورد و بايد جمع شود/مگر نه اينکه بنيانگزار انقلاب اسلامي گفته اند شيعه وسني برابر و برادرند؟آيا به نظر شماايشان حرف نادرستي زده اند؟من با وهابي ها کاري ندارم واصلا تاييدشان هم نميکنم به هيچ وجه.اما نظر شما را هم کلا قبول ندارم واحساس ميکنم ار روي حماقت بوده وباتعصبات بيخود همراه بوده است در اين زمان ما به اتحاد نياز داريم/اتحاد ما حمايت از دولت خدمتگذاره.
48 | مسلم | | ٢٢:٢٠ - ١٢ فروردين ١٣٩١ |
اين سايت سايتيه در خدمت ضدانقلابها/چون با بزرگنمايي مسايل پيش پاافتاده باعث تفرقه مسلمانان(شيعه وسني )ميشه/به نظرم در اين شرايط کشور ما به اتحاد نياز داره/باتعصبات الکي خودمان چه شيعه چه سني تيشه به ريشه اسلام نزنيم/اگرغيرت داريد ببينيد يهودي ومسيحي متحد شدند ودر کشورهاي اسلامي دارند مسلمانان شيعه وسني را ميکشند/دارندبه نواميس مسلمانان جلوي خانواده هايشان تجاوز ميکنند(چه شيعه چه سني)/بعد يه عده بلانسبت احمق که از اسلام ومذهب سردر نمياورند(به اسم شيعه وسني )دارند به مقدسات هم توهين ميکنند!اگر غيرت داريد ناموس مسلمانان عراق وافغانستان و...عين نواميس ماست اگرغيرت وتعصب داريد بهتره بريد بميريد تا هم اسلام ازدست شما راحت بشه وهم خودتان از اين حماقتتون رنج نبريد/چون شما نه اهل تشيع هستيد ونه اهل سنت!بلکه فقط يه بازيچه ايد!!!!!!!!!!!
49 | zaifullah naziri | | ٢٠:٣٤ - ١٦ مرداد ١٣٩١ |
ميخواهم بدانم که وهابيون و وهابيت کي هست و راه شان چيست؟

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
در باره چگونگي پيدايش و عملكرد وهابيت به اين آدرس مراجعه كنيد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
50 | صادق | Iran - Qeshm | ٢٢:٢٧ - ٢٠ آبان ١٣٩١ |
السلام عليکم
تا آنجا که من برخورد داشتم هيچگاه اهل تسنن مخصوصا علمايشان به کسي توهين نکرده اند
انسانهاي بسيار پاک راستگو و اميني هستند
بسياري از حکومتها را که در اختيار دارند به خوبي اداره مي کنند با آزادي کامل به مردم از هر فرقه مذهبي
برعکس دو ستان خودمان که تا چندسال پيش جزئي از آنها بوديم
اگر نگوييم به تلويزيون اهل بيت و اللهياري گوش بدهيد يا سخنان علماي شيعه در حسينيه ها يا مردم عادي در کوچه بازار قم
فقط اين نوشته ها را از بالا تا پايين بخوانيد متوجه فحاشان خواهيد شد که کيانند
سخن را طولاني کردن دليل منطقي بودن نمي شود آنجا که از مسح پاي شما ايراد مي گيرند شما هزار دليل مي آوريد براي مسح سر
اگر قرآن صراحتا شستن پا را دستور نداده باشد و اگر سنت پيغمبر و امام علي شستن پا نباشد همينکه بوي عرق پا مسجد را به گند مي کشد کافي است انسان خودش را موظف به شستن پاهايش کند هيچ دليل ديگري هم نمي خواهد
اگر مسلمان هم نباشيد لا اقل آزاده باشيد
مطمئن باشيد با برگزاري نماز جماعت اهل تسنن نه به اسلام و نه به تشيع واقعي هيچ آسيبي نخواهد رسيد
تنها کساني ضرر خواهند کرد که از بي اطلاعي مردم سود برده و بر سرشان حکومت مي کنند
مطمئنا با آگاهي مردم از قرآن و سنت و راه و روش واقعي امام علي بساطشان برچيده خواهد شد
51 | مهدوي | | ١٢:٣٦ - ٢٤ آذر ١٣٩١ |
آقاي صادق در مورد مساله وضو خيلي بچگانه است که ادعا کنيد حکمت وضو را ميدانيد و به گمان خودتون آن را نيازمند به هيچ دليل ديگري هم ندانيد ما هم قبول داريم که کسي که به مسجد ميرود نبايد پاهايش بوي بد بدهد ولي اين مساله ربطي به تشريع وضو ندارد بعد از وضو يا قبل از آن پاهايش را بشويد که بو ندهد همين طور که بايد مراقب باشد دهانش هم بوي بد ندهد اما در مورد دليل مسح پا دليل آن اين است که در قرآن آمده است فاغسلوا وجوهکم و ايديکم الي المرافق وامسحوا بروسکم و ارجلکم در آيه ارجلکم منصوب است و همين باعث اشتباه اهل سنت شده است و خيال کرده اند اين کلمه عطف به ايديکم است با اين که فعل امسحوا در ميان است به نظر شيعه اين کلمه عطف به محل روسکم است که مساله اي کاملا متداول است اما اين که چرا اين کلمه مجرور نيامد که اين اشتباه براي اهل سنت پيش نيايد بايد گفت بناي خداوند بر اين بوده است که کساني که خود را از اهل بيت پيامبر بي نياز ميدانند به حقيقت مطلب نرسند که پيامبر فرمودند اني تارک فيکم الثقلين کتاب الله و عترتي ما ان تمسکتم بهما لي تضلوا ابدا که مفهومش اين است که اگر يکي از اين دو را رها کرديد به گمراهي مي افتيد جالب است بدانيد که با اين که اين قرائت که کلمه ارجلکم مجرور باشد را هم داريم اما اهل تسنن به خاطر شدت تعصبي که نسبت به اعتقاد خود دارند آن را هم به خيال خودشان توجيه ميکنند البته به گونه اي که هيچ عاقلي جنين توجيهي براي هيچ کلامي نمي کند و اصولا اگر بنا باشد هر جمله اي را اين گونه بخواهيم توجيه کنيم به اصطلاح سنگ روي سنگ قرار نمي گيرد و اساس تفهيم و تفاهم ويران ميشود .
52 | اركين | | ١٨:٢٥ - ٠٦ اسفند ١٣٩٢ |
به برادري جواب داديد که شيعه اهل سنت را کافر نميشمارد پس اين چيست:من انکر امامه احد الائمه....فهو کافر ضال مستحق للخلود في النار.اوائل المقالات شيخ مفيد ص44

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

اولا اگر شما سخن شيخ مفيد را کامل ذکر مي کرديد مسئله برايتان روش مي شد شيخ مفيد (ره) مي‌گويد:من أنكر إمامة أحد الأئمة و جحد ما أوجبه الله تعالى من فرض الطاعة.در اينجا بايد به کلمه جحد دقت کرد که مراد چيست و در کجا مي‌آيد؟ مثلا در آيه قرآن چنين آمده است: وَ جَحَدُوا بِهَا وَ اسْتَيْقَنَتْهَا أَنْفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا فَانْظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ (سوره نمل/آيه14)

جحد در جايي است که انکار با علم و يقين باشد. همچنانکه جوهري در صحاح گويد: هو الانكار مع العلم.. وهذه الحالة يلزم منها الكفر حتى لو انكر الانسان مستحبا كالاستياك مثلا مع علمه باستحبابه وليس خاصا بالامامة الصحاح 2/451

اگر کسي يقين داشته باشد که بحث امامت از مباحث قرآني و از مباحث ما جاء به الرسول است و انکار کند، لا شک و لا ريب که انکار يکي از ضروريات دين است. شيعه و سني قائل است که منکر ضروري دين، کافر است.

پس کلمه جحد، اين مسئله را حل مي‌کند که مراد از اين انکار، انکار طبيعي نيست، جحد در جايي است که يقين باشد. اگر يک نفر کتاب و سنت را بررسي کرد و به اين نتيجه رسيد که خلافت اميرالمؤمنين (عليه السلام)، ما جاء به النبي است و اين را انکار کرد، اين کافر است همان‌طوري که علماء اهل سنت فتوا داده‌اند: من ترک الصلاة فهو کافر. حتي ترک صلاة، موجب کُفر است. در تمام کتاب‌هاي فقهي اهل سنت، نوشته‌اند که: تارک الصلاة کافر. ما هم مي‌گوييم: تارک الإمامة کافر.

در اينجا مي گوييم هيچ تفاوتي ندارد. ولي اگر کسي آمد منکر امامت شد به خاطر اينکه ادله اثبات امامت در نزد او ثابت نيست و به اين نتيجه رسيده است که در کتاب و سنت، چيزي که مُثْبِت امامت باشد، نيست، آيا اين هم کافر است؟ لا شک و لا ريب که هيچ فقيهي از فقهاي شيعه، معتقد به نجاست و کفر ايشان نيست.

بنابراين مراد شيخ مفيد انکار با يقين است

ثانيا:فقهاي بزرگ‌ اهل سنت مانند إبن عابدين و ابن نُجيم مصري و نووي ـ از علماي مشهور و برجسته أحناف است و همه مذاهب، نظر او را قبول دارند ـ مي‌گويد: من أنکر خلافة أبي بکر فهو کافر. حاشية رد المحتار لإبن عابدين ، ج1، ص605 ـ البحر الرائق لإبن نجيم المصري، ج1، ص611 ـ روضة الطالبين للنووي، جلد8، صفحه215

اهل سنت ابن نُجيم مصري و ابن عابدين و نووي چه جوابي دارند؟

ابو حنيفه هم صراحت دارد کسي که منکر خلافت شيخين باشد، کافر است. به چه دليل؟

ثالثا: موارد زيادي در کتب اهل سنت نقل شده است که بزرگان اهل سنت شيعه را تکفير مي کردند .احمد بن حنبل: 1-روى عنه الخلال في كتاب السنة 494: بسند صحيح عن الحسن بن علي الاسكافي أنه سأل أحمد بن حنبل عن صاحب البدعة يسلم عليه؟ قال: اذا كان جهميا قدريا رافضيا داعية فلا يصلى عليه ولا يسلم عليه.

2 محمد بن اسماعيل البخاري: قال في كتابه خلق أفعال العباد 13: ما أبالي صليت خلف الجهمي والرافض أم صليت خلف اليهود والنصارى ، ولا يسلم عليهم ولا يعادون ولا يناكحون ولا يشهدون ولا تؤكل ذبائحهم.

3. أحمد بن عبد الحليم ابن تيمية: قال في مجموع الفتاوى 28/482: انهم -أي الشيعة- شر من عامة أهل الأهواء وأحق بالقتال من الخوارج.

از اين تکفيرچه جوابي دارند بدهند؟

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
 [1] [2]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها