21 | کد مطلب: 5187 - عنوان: آيا شيعيان ، سنت هاي پيامبر را اجرا مي كنند ؟ نام و نام خانوادگی: ناشناخته - تاریخ انتشار: ٠٦:١٩ - ١١ مرداد ١٣٩٧ سلام من قضاوتی راجب درست یا غلط بودن سنی و شیعه بودن ندارم فقط میدونم که کسی رو بخاطر گناهان پدران یا جدش مجازات نمیکنن فقط و فقط خدا میدونه کدوم مذهب درسته پیامبر(ص)فرمودند یکی از نشانه های قیامت جند فرقه شدن مسلمانان است که فقط یک مذهب مسلمان واقعی هستند مثل زمان پیامبر که هگه ی مسلمانان یه مذهب داشتند و خودشون بهتر میدونن کدوم مذهب بوده پس شما باید صبر کنین تا روز قیامت بفهمین پس بحث بیخودی نکنین
|
22 | کد مطلب: 5067 - عنوان: آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟ نام و نام خانوادگی: مهدوی نیا - تاریخ انتشار: ٠٠:٠٢ - ١١ مرداد ١٣٩٧ پاسخ به نظر شماره 27446 گفتی "کدام کسي را ديده ايد که نوروز را به عنوان يک امر ديني اقامه کرده باشد " در جواب میگویم: همین گروه پاسخ به شبهات در سایت و استاد بزرگوار حسینی قزوینی برای نوروز روایت آورده اند و نوروز را به عنوان یک امر دینی قلمداد کرده اند.
و ثانیا: شما اگر دوست داری از امر غیر دینی تبعیت کنی بکن یعنی از همان نوروزی که میگی امر دینی نیست ولی خواهشا کسی را به تبعیت از غیر دین دعوت نکن. متشکرم
|
23 | کد مطلب: 3385 - عنوان: وهابيت از اوايل انقلاب در استان گيلان تبليغ مي كند نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ١٦:٥٧ - ١٠ مرداد ١٣٩٧ متاسفانه سو استفاده آقايون کردند در گیلان فقط شافعی است و تمام، لطفا چیزی را بازگو میکنید حتما با دلیل محکم بیاورید چون این نوشته های بی اساس که گویندگانشان به دروغ گفته اند تماما از روی تعصب و تفرقه افکنی است امیدوارم مسلمانان انسانیت واقعی را پیاده کنند بعد اسلام.
|
24 | کد مطلب: 11960 - عنوان: تناقض گویی عالم وهابی! نام و نام خانوادگی: جلال - تاریخ انتشار: ٠٢:٠٤ - ٠٩ مرداد ١٣٩٧ نه اینکه خودش مشرک نیست!
|
25 | کد مطلب: 12048 - عنوان: ترس وهابیون از انتشار تشیع نام و نام خانوادگی: جلال - تاریخ انتشار: ٠٢:٠٢ - ٠٩ مرداد ١٣٩٧ چراغی را که ایزد برفروزد
وهابی فوت کند ملکش بسوزد
|
26 | کد مطلب: 5892 - عنوان: خلاصه اي از واقعه غدير نام و نام خانوادگی: رامین - تاریخ انتشار: ٢٣:٤٧ - ٠٨ مرداد ١٣٩٧ پاسخ به نظر شماره 44305 برادران تسنن بهتراست به جای مجادله بروند و کتاب الولایه فی طریق حدیث الغدیر نوشته مورخ بزرگ تسنن محمد بن جریر طبری بخوانند که می نویسد رسول دا ص در خطبه غدیر فرمود :"علی بن ابیطالب برائدرم جانشینم و خلیفه بعد از من است " والسلام علی عبادالله الصالحین
|
27 | کد مطلب: 6077 - عنوان: توسل در منابع اهل سنت نام و نام خانوادگی: ارمان - تاریخ انتشار: ١٥:٥٥ - ٠٧ مرداد ١٣٩٧ سلام دوستان عزیز به نظر همدیگه احترام بزارید و فحاشی نکنید
به نظر من مشکل کسایی که توسل رو بی مشکل میدونن و ایات قران پیش حضرت محمد ص رفتن از خدا طلب استغفار کردن افراد یا پیش حضرت یعقوب رفتن پسرانش و واسطه قرار دادن او بین خودشان و خدا در این است که به یک چشم به قبر افراد صالح و خود زنده افراد صالح خدا مینگرند مگر خدا از رگ گردن به افراد نزدیکتر نیست مگر خدا نگفته فمن یتوکل علی الله فهو حسبه وقتی خدا اینقدر به ما نزدیکه و ان الله یری و سمیع و علیم بینا و شنوا و نزدیک است پس چرا به قبر توسل کنیم اصلا قبر نه چرا هر فرد دیگری را واسطه قرار دهیم چرا مستقیم پیش خدا درد دل نکنیم و مستقیم به درگاه حق دعا نکنیم؟ پاسخ: سلام علیکم
ارتباط با خداوند از دو راه امکان پذیر است: 1) ارتباط بی واسطه با خدا 2) توسل به ائمه اطهار (ع)، آنچه حائز اهمیت است آنکه هر دو راه هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند و انسان از هر دو راه می تواند به مقصدش (استجابت دعا) برسد.
به علاوه با توجه به آنکه خداوند برای ارتباط بندگان با حضرتش، توصیه ی به اختیار نمودن وسیله و واسطه نموده است این امر یعنی توسل.
در تبیین و روشن شدن این موضوع، از کلام خداوند شاهد و دلیل بهتری وجود ندارد:
در آیه ی 35 از سوره ی مبارکه ” مائده ” آمده است: «یا ایها الذین امنوا اتقواالله و ابتغوا الیه الوسیلة» ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید از او ( در انجام معاصی و محرمات ) بپرهیزید و به سویش با «وسیله» راه یابید.
به خوبی از این آیه، نقش « وسیله » یا « واسطه » در شناخت خدا و رسیدن به او به هر شکل استفاده می شود. « توسل » نیز در لغت همان «وسیله یافتن» است.
یا در آیه 64 سوره مبارکه « نساء» آمده است: « وَ لو انَّهم اذ ظلموا انفسهم جاۆک فاستغفروا الله و استغفرلهم الرسول و لوجدوالله تواباً رحیماً » ؛ ای پیامبر اگر آنها هنگامی که خود ستم کردند ( یعنی مرتکب گناه شدند) به سراغ تو می آمدند و از خداوند طلب بخشش می کردند و تو نیز برای آنها طلب بخشش می کردی خداوند را توبه پذیر و مهربان می یافتند.
از این آیه نیز وسیله قرار دادن پیامبر یا اصطلاحاً « متوسل شدن » به ایشان در جهت طلب عفو و بخشش از خداوند استفاده می شود.
مثالی واضح تر نیز در آیات 97 و 98 سوره مبارکه ” یوسف ” است که صراحتاً در آن به نقش « توسل » اشاره شده است. آنجا خداوند فرموده : قالوا یا ابانا استغفرلنا ذنوبنا انا کنا خاطئین ، قال سوف استغفرلکم ربی انه هو الغفور الرحیم ؛ ( برادران خطاکار یوسف به پدرشان یعقوب )عرض کردند : ای پدر ما ! از گناهان ما طلب بخشایش [ از خداوند ] کن که ما خطاکار بودیم. (حضرت یعقوب) فرمود: به زودی برای شما از پروردگار طلب بخشش و عفو می نمایم که او آمرزنده و مهربان است!
پس با توجه به مواردی که از کلام خداوند به عنوان شاهد و دلیل آوردیم؛ اثبات می شود که توسل به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)، مبنای توحیدی و الهی دارد و این امر موجب سرعت بخشی بیشتر در استجابت دعا یا مغفرت برای ما می باشد.
|
28 | کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت نام و نام خانوادگی: کنیز محمد - تاریخ انتشار: ١٠:٥٩ - ٠٦ مرداد ١٣٩٧ کارهای خیری که برای عمر میگید را قبول میکنم ولی چون نگذاشت وصیت پیامبر در مورد وصی و جانشینش امام علی عله السلام بشه ، وَقَدِمْنَا إِلَى مَا عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْنَاهُ هَبَاءً مَنْثُورًا [23] و به اعمالى كه كردهاند پردازيم و همه را چون ذرّات خاك بر باد دهيم. (23)
قرآن کریم سوره فرقان
|
29 | کد مطلب: 5070 - عنوان: آيا حقيقت دارد كه عمر بن خطاب، دختران خود را در جاهليت زنده به گور كرده است؟ نام و نام خانوادگی: حمید رضا - تاریخ انتشار: ١٣:٠٦ - ٠٥ مرداد ١٣٩٧ پاسخ به نظر شماره 27539 شماره10
تو یک متوهم متعصب بی سواد هستی که تعصب در تو متقدم بر تعقل هست. تو از جهل و تعصب به جای تعقل استفاده میکنی و حرف های تو ما رو بیشتر به تشیع وابسته میکنه. تو ادعا میکنی 95%اولا سند داری برای این خزعبلاتت؟؟ ثانیا اگر قرار بر اقلیت و اکثریت باشه پس الان تو ایران سنی ها اقلیت هستند پس خر هستن؟؟؟؟یا در کل جهان مسلمانان 24%درصد هستن خر هستن؟؟؟ تو خری که نمیفهمی و خودتو زدی به خریت و مثل یک حیوان صم بکم عمی، بدون مدرک و بی ادبانه حرف میزنی. این برخورد من هم مقابله به مثل بود وگرنه عادت به توهین ندارم.
|
30 | کد مطلب: 12086 - عنوان: عمل جراحی "شیخ عیسی قاسم" با موفقیت انجام شد نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٣:٤٣ - ٠٤ مرداد ١٣٩٧ خیلی جالبه،عیسی قاسم وسیستانی و....مریض میشن به قبله حاجات سیده ملکه الیزابت وبیمارستان های مجهزلندن پناه میبرن نه پنجره فولادامام رضاوکربلا وامامزادگان.نفاق ودورویی وریاجزوذات بزرگان شیعه شده وواقعاروی معاویه راسفیدکردند.مردم بدبخت به قبرهاپول بریزندودخیل ببندندواین جماعت چون می دانندآنچه گفتنددروغه میرن حضرت ملکه الیزابت شفابده.یاامام زمان خیلی وقته ازظهورت گذشته.
|
31 | کد مطلب: 4995 - عنوان: چه كار كنيم تا امام زمان ( عج ) از ما راضي باشد ؟ نام و نام خانوادگی: شیوا - تاریخ انتشار: ١١:٤٩ - ٠٣ مرداد ١٣٩٧ پاسخ به نظر شماره 22040 این چه نام نام خانوادگی برای خودت نوشتی؟؟؟؟در شان این متن وموضوع نیست با یاد امام زمان همچین اسمی انتخاب کردید!!!!!
|
32 | کد مطلب: 5070 - عنوان: آيا حقيقت دارد كه عمر بن خطاب، دختران خود را در جاهليت زنده به گور كرده است؟ نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ٢٢:٠٣ - ٠٢ مرداد ١٣٩٧ آغا یکی تو این زد و خورد سنی و شیعه به من بگه اسلام کجای کاره؟
اصلا چیزی به نام اسلام هم هست یا الفااااتحه؟
|
33 | کد مطلب: 6215 - عنوان: زنان مي توانند چند همسر داشته باشند! نام و نام خانوادگی: زهره چمنی - تاریخ انتشار: ١١:١٧ - ٠٢ مرداد ١٣٩٧ پاسخ به نظر شماره 53915 اسلام دینی است برای اصلاح زندگی جوامع،
احکام اسلام، بستهبه شرایط قابل تغییر است.
چین الان دچار مشکل تعادل جنسیتی شده، تعداد مردان سی میلیون از زنان بیشتراست، با همین استدلالی که شما کردید، چندشوهری برای اون ها لازمه!!!
https://bazdeh.org/پیشنهاد-جنجالی-ازدواج-چندشوهری-در-چین/
|
34 | کد مطلب: 7645 - عنوان: آيا روايات معتبر درباره امامت امام صادق (عليه السلام) در منابع شيعه وجود دارد؟ نام و نام خانوادگی: علی مقدم - تاریخ انتشار: ١٣:٣٩ - ٠١ مرداد ١٣٩٧ سلام علیکم
خیلی ممنون از پاسخدهی تان
اگر امکان دارد چند روایت صحیح السند که ایراد گرفتن به آن سخت باشد ذکر کنید در مورد اینکه ابوبکر اولین مسلمان نیست .
خداوند جزای خیر عطایتان کند
البته یک سوال دیگر دارم که ثبت نام آموزش پودمانی از چه موقعی شروع میشود و آیا من که طلبه نیستم و از مردم عادی هستم میتوانم ثبت نام کنم ؟
بارک الله فیکم ، خیلی ممنون پاسخ: سلام علیکم
سیوطی از ذهبی در «تلخیص المستدرک» نقل کرده که خدیجه و ابوبکر و بلال و زید اولین کسانی بودند که بعد از بعثت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به او ایمان آورده و با او خدا را عبادت کردند.[1] خود ذهبی در آخر کلامش آورده است: «گویا گوش در اینجا خطا کرده است؛ زیرا علی فرمود: من با رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) عبادت خداوند میکردیم در حالی که من هفت سال داشتم.»[2]
در حدیثی از پیامبر وارد شده که فرمود: «أول من آمن ...» یعنی نخستین کسی که به پیامبر اسلام ایمان آورد و دست بیعت در دست او گذاشت حضرت علی (علیهالسلام) است و تمام امت اسلامی اتفاقنظر دارند که از میان زنان، خدیجه کبری و از میان مردان علی بن ابیطالب بود، و همچنین برخی از صحابه با طرق مختلف این حدیث را از پیامبر اکرم نقل کردهاند که علی نخستین مردی بود که اسلام را قبول نمود و با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نماز خواند. لذا با نگاهی مختصر در کتب اهلسنت به این حقیقت خواهیم رسید:
1. از ابو سعید خدری وارد شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «یا علی لک سبع خصال لا یحاجّک فیهنّ احدٌ یوم القیامة أنت أول المؤمنین إیماناً بالله...[3] یعنی ای علی تو هفت ویژگی داری که هیچ کس نمیتواند در مورد آنها در روز قیامت با تو گفتگو کند: نخست اینکه تو اولین کسی هستی که ایمان به خدا آوردی و...»
2. از عایشه روایت شده که میگوید: «زوّجتک اعلم المؤمنین علماً و اقدمهم سلماً و ...[4] فاطمه دختر پیامبر این حدیث را برای من (عایشه) نقل کرد که پیامبر به او فرمود: تو را به همسری مردی درآوردم که علمش از همهی مؤمنان بیشتر و در پذیرش اسلام از همهی آنها مقدمتر و حلمش از همه فزونتر است.»
3. از ابن عباس روایت شده که میگوید: از عمر بن خطاب شنیدم که میگفت: نام علی را به بدی نبرید، من از رسول خدا درباره او اموری شنیدم که اگر یکی از آنها در ـ آل خطاب ـ میبود برای من محبوبتر از آنچه آفتاب بر آن طلوع میکند، من و ابوبکر و ابوعبیده با جمعی از اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودیم که بر درب خانهی ام سلمه رسیدیم و علی(علیه السلام) بر درب خانه ایستاده بود، گفتیم پیامبر را میخواهیم، او گفت: الآن بیرون میآید، پیامبر بیرون آمد، به سوی او رفتیم، تکیه بر علی بن ابیطالب کرد و با دست بر شانهی او زد و فرمود: «با تو به مخاصمه برمیخیزند، تو نخستین کسی هستی که ایمان آوردی و از همه به ایام الله داناتری، و نسبت به عهد الهی باوفاتری، بهتر از همه تقسیم عادلانه میکنی و نسبت به رعیت از همه مهربانتری و مصیبت تو از همه بزرگتر است.»[5]
4. در کتاب نسائی از زید بن ارقم نقل شده که میگوید: «اول من اسلم مع رسول الله علی بن ابیطالب[6] نخستین کسی که به پیامبر ایمان آورد علی بن ابیطالب بود.»
5. حاکم نیشابوری هم میگوید: «لا أعلم خلافاً بین أصحاب التواریخ أنّ علی بن أبیطالب(علیه السلام) أوّلهم اًّسلاماً و اًّنّما اختلفوا فی بلوغه[7]، هیچ مخالفتی در میان تاریخ نویسان در این مسأله وجود ندارد كه علی بن ابیطالب نخستین كسی است كه اسلام آورده، تنها در بلوغ او به هنگام پذیرش اسلام اختلاف دارند.
پینوشت:
[1]. عبد الرحمن السیوطی، جلال الدین، اللآلی المصنوعة، ج 1، ص 322.
[2]. همان.
[3]. حلیة الأولیاء، ابو نعیم اصفهانی، بیروت: دارالفکر، ج1، ص6.
[4]. تاریخ دمشق، ابن عساکر، دار احیاء التراث العربی، بیروت: ج1، ص 244، تحقیق علی عاشور الجنوبی.
[5]. کنز العمال، متقی هندی، بیروت، مؤسسه الرسالة، ج13، ص187.
[6]. سنن نسائی، تحقیق صدقی جمیل العطار، (م ۱۰۳۸) دارالفکر، بیروت، طبع (۱۴۲۱ هـ ۲۰۰۱ م)
[7]. الحاکم النیشابوری، ابی عبدالله، المستدرک علی الصحیحین، دارالمعرفة، بیروت، باب المعرفة، ص22.
در مورد سؤال دوم باید بگویم به احتمال زیاد این دوره به صورت غیر حضوری خواهد بود که شما هم میتوانید طبق شرایط ثبت نام کنید.
با تشکر
|
35 | کد مطلب: 7645 - عنوان: آيا روايات معتبر درباره امامت امام صادق (عليه السلام) در منابع شيعه وجود دارد؟ نام و نام خانوادگی: علی مقدم - تاریخ انتشار: ٠٢:٣٦ - ٠١ مرداد ١٣٩٧ یسمه تعالی
سلام علیکم
آیا روایتی برای اثبات حقانیت شیعه و ائمه معصومین علیهم السلام وجود دارد که تمامی راویان آن از روات بخاری و مسلم باشند تا نشود به روایت ایراد گرفت ؟ اگر امکان دارد چند روایت ذکر فرمایید
خیلی ممنون ، موفق باشید پاسخ: سلام علیکم
شیعه قادر به اثبات حقانیت خود از کتب اهل سنت را دارد لکن شما موضوع رو مشخص کنید در اون مورد روایاتش رو خدمت شما ارسال کنیم.در هر مورد کتاب الغدیر روایات فراوانی ذکر کرده است.
|
36 | کد مطلب: 6312 - عنوان: دانلود مجموعه پاورپوينتهاي گروه پاسخ به شبهات با موضوع غدير وفضائل اميرمؤمنان عليه السلام نام و نام خانوادگی: فاطمه - تاریخ انتشار: ١٦:١٧ - ٢٩ تير ١٣٩٧ سلام عبارت من کنت مولاه فعلی مولاه آیا غیر از حادثه غدیر در جایی دیگری هم آمده؟ چه جاهایی؟ من اون موارد غیر رو میخواستم با سند پاسخ: سلام عليكم
از باب مثال این موارد ذکر میشود:
(8466) أخبرنا محمد بن المثنى قال حدثنا أبو أحمد قال حدثنا عبد الملك بن أبي غنية عن الحكم عن سعيد بن جبير عن بن عباس قال حدثني بريدة قال بعثني النبي صلى الله عليه وسلم مع علي إلى اليمن فرأيت منه جفوة فلما رجعت شكوته إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم فرفع رأسه إلي وقال يا بريدة من كنت مولاه
فعلي مولاه
السنن الکبری للنسائی ج5 ص 130
1515
- وَحَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي دَاوُدَ قَالَ: حَدَّثَنَا الْمُسَيَّبُ بْنُ وَاضِحٍ [ص:2045] قَالَ: حَدَّثَنَا مَرْوَانُ بْنُ مُعَاوِيَةَ الْفَزَارِيُّ , عَنْ مَرْزُوقٍ , عَنْ أَبِي بِسْطَامٍ مَوْلَى أُسَامَةَ قَالَ: كَانَ بَيْنَ أُسَامَةَ وَبَيْنَ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ مُنَازَعَةٌ , فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «يَا عَلِيٌّ , وَاللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّهُ» يَعْنِي أُسَامَةَ فَكَأَنَّ عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَجَدَ فِي نَفْسِهِ , فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «يَا أُسَامَةُ , مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلَيُّ مَوْلَاهُ
الشریعة للآجری ج4 ص 2045
|
37 | کد مطلب: 7645 - عنوان: آيا روايات معتبر درباره امامت امام صادق (عليه السلام) در منابع شيعه وجود دارد؟ نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١١:٤١ - ٢٨ تير ١٣٩٧ سلام. درباره مفهوم عصمت سوال داشتم.
بر فرض قبول عصمت، دو گزینه بیشتر وجود ندارد. عصمت یا خدادادیست یا اکتسابی.
اگر عصمت خدادادیست، پس معصومین نه تنها شان و جاگاه والایی ندارند بلکه حتی جایگاهشان از انسان های عادی نیز پایین تر است، چون "نمیتوانند" گناه کنند.
اگر عصمت اکتسابی است پس مختص پیامبران و 14 معصوم نیست و هر کسی میتواند به این مقام برسد.
این ایرادات چه پاسخی دارد؟
با تشکر پاسخ: سام علیکم
به این لینک مراجعه بفرمایید
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5262
|
38 | کد مطلب: 5195 - عنوان: آن چه كه در كتاب در محضر لاهوتيان از شيخ جعفر مجتهدي نقل شده صحت دارد؟ نام و نام خانوادگی: امیرعلی - تاریخ انتشار: ١٥:٣٧ - ٢٢ تير ١٣٩٧ پاسخ به نظر شماره 73415 سلام،ان شاء الله به قال باقر و صادق علیهم السلام که گفتی عمل کنی،نمیخواد کار مضاعف انجام بدی،به قول رفیقم ان شاءالله نماز صبحامون قضا نشه. خخخ
|
39 | کد مطلب: 5180 - عنوان: آيا در جنگ بني قريظه دستور به كشتن يهودي ها صادر شد؟ نام و نام خانوادگی: رازی - تاریخ انتشار: ١٥:٥٨ - ٢١ تير ١٣٩٧ موضوع برداری دیگه واقعا نوبر اسلام هستش.رسما به زن هاشون تجاوز کردن زسما داعش یعنی خوده خوده خوده داعش. ناموسا تو رو ناموست که این پیام رو میبینی و چاپ نمی کنی چه فرقی با کارهای داعش داره تو رو ناموست خودت فکر کن. پاسخ:
1⃣اسلام نکاح زن اسیر شده از کفار را برای مسلمانان بعد از طاهر شدن رحمش به گذشت مدت زمانی از شوهر اولش حلال نموده است؛
|
40 | کد مطلب: 5148 - عنوان: اگر ابوبكر و عمر، غاصب خلافت بودند ، چرا امام علي (ع) با خلفا همكاري مي كرد؟ نام و نام خانوادگی: علی اخلاقی - تاریخ انتشار: ٠٩:٢٦ - ٢٠ تير ١٣٩٧ اصرار امام علی ع بر ماندن عمر در مرکز نه بخاطر دوستی و نه بخاطر پشتیبان بودن او برای اسلام بلکه بخاطر سوابق بسیار فرار عمر در جنگ ها بود که اگر به میدان می رفت و با نفوذ دشمن به خیمه اش فرار می کرد و باعث شکست مسلمانان در جنگ می شد
|