2018 May 25 - جمعه 04 خرداد 1397
فهرست نظرات

از تاریخ: تا تاریخ: شامل عبارت: محل عبارت: تعداد نمایش:

شماره صفحه از 2812  »
1
کد مطلب: 11749 - عنوان: «احمد الحسن» را بهتر بشناسیم!
نام و نام خانوادگی: محمدرضا - تاریخ انتشار: ١٤:٣٢ - ٠٣ خرداد ١٣٩٧
با سلام.
من از پیروان احمداسماعیل بصری نیستم اما آقای قزوینی مطالبی فرمودن که به نظرم باید با دقت بیشتری در اون تجدید نظر شه. ایشان گفتن که طبق حدیث وصیت، امام زمان هنگام وفاتشان وصی خود را معرفی می کنند اما احمد الحسن هنوز زمان وفات امام زمان فرا نرسیده ادعای وصایت کرده است و گفته اند شاگردانشان زمان و زمین را به هم زده اند اما نتوانسته اند جواب این اشکال را بدهند. اما بنده چندین پاسخ متعدد در کتابهای طرفدارهای احمد اسماعیل بصری نسبت به این اشکال دیده ام که مضمون بخشی از آن را اینجا نقل میکنم امیدوارم استاد قزوینی عزیز و بزرگوار یا دیگر شاگردان فاضلشان پاسخ بدهند، یکی دو تا از جوابهایی که دادند اینه:

تعبير(فاذا حضرته الوفاة) در مورد امام زمـان (ع) ظـاهرا جـزو متن وصيت نيست، چون در کتاب غيبت طوسی داخل پرانتز آمده، [خود شما هم در همین مقاله بالا این عبارت را داخل پرانتز آورده اید]. اگر واقعا جز متن حدیثه پس چه دلیلی داره که داخل پرانتز بیاد؟؟؟ همچنين مرحوم مجلسی در جلـد ٣٦ بحـار الأنـوار اين حديث را ذکر کرده و عبارت «فاذا حضرته الوفاة» درباره امام زمان (ع)نيامده. از ايـن رو به نظر میرسد که ايـن تعبيـر در بـاره امـام مهـدی (ع)در اصـل حـديث نبـوده و برخـی از نسخه نويسان گمان کرده اند که چون در بـاره همـه ائمـه (ع)آمـده، پـس بايـد در بـاره امـام مهدی (ع) هم آمده باشد و از اين رو آن را داخل پرانتز يا در حاشيه کتاب اضافه کرده انـد، و نکته جالب اینکه در حدیث وصیت برای همه ائمه هنگام وفاتشان وصی رو معین کردند اما این قید برای امام زمان نیامده و همین آیا نشان نمیده که تعیین وصی ایشان در زمان وفاتشان نیست و بلکه در زمان حیاتشان نیز وصی دارند؟ به ویژه که در حدیث وصیت درباره مهدی اول آمده که او اول المقربین به امام مهدی است و در جایگاه وزیر امام زمانه. آیا این کافی نیست که کسی که پس از وفات وصی امام زمانه و در زمان حیاتش هم وزیر اوست حتی در زمان حیات ایشان مهدی اول وصی ایشان باشه؟ مانند امیرمومنان. این اولا.
دوما: بر فرض که تعیین وصی در هنگام وفات امام زمان بوده باشد اما این چه منافاتی دارد که حتی در زمان حیات امام مهدی، مهدی اول دارای مقام وصایت باشد. مگر نه اینکه پیامبر، حضرت علی را هنگام وفاتشان معرفی کردند و فرمودند ای علی تو بعد از وصی هستی. حال آنکه حضرت علی وصی زمان حیات پیامبر هم بودند. بنابراین اثبات شیء نفی ماعدا نمیکنه. اگر کسی وصی پس از وفات باشه دلیل نیست که وصی زمان حیات نباشه. به ویژه که در روایات بحث همزمانی دو امام هم داریم یعنی همان کسی که وصی پس از وفاته حتی در زمان حیات هم امامه.

اینها بخشی از پاسخهایی بود که در کتابهایشان دادند که من خیلی خلاصه نقل کردم. ممنون میشم پاسخ این اشکالات را بدهید. چون برای برخی شبهه شده است و اگر پاسخگویی انجام نگیرد خدای ناکرده تولید شبهه میکند و انصارش بیشتر دور بر میدارن.

پاسخ:

علیکم السلام در مورد مطلب اول باید بگویم این متن در نسخ های دیگر امده بدون پرانتز و در داخل متن است و نکته دوم احمد الان نه تنها مدعی این امر شده بلکه طبق این روایت خلافت ظاهری خود را شروع کرده است  آیا در زمان حیات پیامبر حضرت علی خلافت ظاهری را شروع کرده بودند  یا در زمان حیات امام حسن حضرت حسین خلافت ظاهری داشتند

2
کد مطلب: 5927 - عنوان: 40 حديث ماه مبارك رمضان؛ ثواب روزه و آداب روزه دار
نام و نام خانوادگی: عبدالرشید جلالزی - تاریخ انتشار: ١١:٠١ - ٠٢ خرداد ١٣٩٧
واقعاً عالی است.
3
کد مطلب: 5058 - عنوان: مذهب شيعه در چه زماني پايه گذاري شده است ؟
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٦:٥٩ - ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 74545
5 امام اول همه سنی بودن ؟؟؟؟ اول میگی همه 5 امام اول سنی بودن بعد میگی شاگردای امام صادق فرقه های سنی رو درست کردن و به پیروانشون سنی میگن !!!! میگی امام علی شیعه نبوده ، بعد میگی که گفته امامت به پسر اولم میرسه . خوب اگه حضرت علی شیعه نبوده پس نباید اعتقاد به امامت می داشته پس چه طور فرزندش رو جانشین کرده ؟؟ سنی ها میگن خلیفه رو باید شورا تعیین کنه ( که البته خلفا با شورای درست و حسابی هم انتخاب نمی شدن مثل سقیفه ، از معاویه به بعد هم پادشاهیه) ، اونوقت حضرت علی که شما میگی سنی بوده خودش امام بعدی رو انتخاب کرده ؟؟ میگی حضرت علی سنی بوده بعد میگی ایشون معتقد بوده جانشینی باید به فرزندانشون برسه !!! میگی وهابیت و مذهب شافعی رو شاگردان امام صادق درست کردن !!! مگه شافعی شاگرد امام صادق بوده ؟؟ وهابیت رو هم محمدبن عبدالوهاب هزار سال بعد از امام صادق درست کرده ، اونوقت میگی شاگردای امام صادق درست کردن !!!! شیعه دوازده امامی در حال حاضر بزرگ ترین شاخه شیعه هست . اونوقت میگی 87 درصد شیعه 6 امامی اند !!! میگی ایران با سه تا کشور جوگیر شدن و شیعه رو 12 امامی کردن !!! تا حالا حدیث 12 جانشین پیامبر رو شنیدی ؟؟ جالبه آخرش هم میگی خواهشن به مردم حرف حق بگین . حتی 4 فرقه اهل سنت رو هم نمی شناسی و وهابیت رو جز 4 فرقه می دونی !!! 4 فرقه اهل سنت شافعی ، مالکی ، حنفی و حنبلی اند .
4
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: z.vesali - تاریخ انتشار: ١٣:٠٤ - ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 31069
سلام جناب دوستار حقیقت خواهر یا برادر مسلمان من یک خواهشی از شما داشتم اون هم اینکه لطفا احادیث معتبر پیامبر اکرم(ص)رو بخونین تا به این موضوع پی ببرین که سنی و شیعه باهم برادرند و بایداتحادشون رو باهم دیگه حفظ کنن...این حرف رو که زدید یقین پیدا کردم کتب معتبر سنی و شیعه رو مطالعه نکردین...بهتره که قبل از کامنت گذاشتن زیر ی همچین مطلب مهمی به این فکر کنید که (هزاران نفر ممکن هست که کامنت من رو بخونن نکند با توجه به اینکه من کتب معتبر رو نخوندم اشتباه کنم و این همه انسان رو به شک بندازم؟)
5
کد مطلب: 6174 - عنوان: خدا را مي توانيد در خواب ببينيد!!!
نام و نام خانوادگی: ستاره - تاریخ انتشار: ١١:١٢ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 50360
ایمانت رو قوی کن ادم وقتی میمیره وارد یک تونل میشه که تهش نوره با خدا باش پادشاهی کن اون جنها هم که دیدی باید بطرف خدا بری و ذکر خداوند رو بگی تا جن وشیطان در وجودت رخنه نکنن
6
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: مجتبی - تاریخ انتشار: ١٠:٢٩ - ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 74113
تو شیعی ای !!!! تو محققی!!! ارکان شیعه گری زیر سوال می بری میگی من شیعه ام فکر کنم تا حالا یک بار هم قرآن نخوندی .. خجالت بکش خودتو جا شیعه جا نزن .. نظرت خیلی ناشیانه و احمقانه بود آبروی هم کیشای سنیتو بردی
7
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: علی رضا - تاریخ انتشار: ١٠:١٧ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٧
عجیب است!ابن عباس و علی به عمر خاین و منافق میگفتند!اما یکی از مشکلات شما غالی ها به ابن عباس همکاری بسیار او با خلفا بود !مردی که از مشاوران محبوب عمر بود چه جالب چه پارادوکسی بین تاریخ و احادیث و ایات قران که طبق ان نباید با فاسق و فاجرهمکاری کرد!
بله مخالفت بوده چون بنده اعتقاد راسخ دارم که حق علی را خوردند اما خود انها هیچ نگفتند تا تفرقه نیفتد و کلی مشاوره و همکاری هم کردند!
عبدالله بن مسعود از یاران صمیمی نبی اکرم و امام علی از همکاران فعال خلفا بود!چه جالب!
در دین تفرقه نکنید انها گذشتند شما هم اگر شیعه اید بگذرید و کمر بر نابودی امویان و عباسین کافر ببندید
8
کد مطلب: 5958 - عنوان: علائم ظهور امام زمان(عج)
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٧:٣٣ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٩٧
الهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری
9
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: sh - تاریخ انتشار: ١٣:٣٥ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٩٧
معلومه چی میگیدخدااول انسان راخلق کردپس انسانیتتون کجارفته چه کاربه مذهب داریدچطوربه خودتون اجازه میدیدبه دین ومذهب هم توهین کنیدراست میگیدنمازاتونوسروقت بخونیدتهمت نزنیدیه مسلمون چطوربه خودش اجازه میده زبونش باحرفای بدبچرخه شیعه وسنی هردوتاشون مخلوقات خداهستندشمااصل کاری که قران وسنت پیامبربزرگوارهستش راول کرده ایدچسبیدیدبه چیزهای جزیی توقران کی نوشته به دین هم توهین کنیدفقط ازخدامیخواهم همه مارابه راه راست هدایت کند
10
کد مطلب: 4699 - عنوان: اهانت به حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا(س) در نماز جمعه اهل سنت زاهدان
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢٠:١١ - ١٧ ارديبهشت ١٣٩٧
با سلام خدمت شما علی ع حجت برحق خداست و ولی خداست این را بدان پسر جان
11
کد مطلب: 5059 - عنوان: آيا در قرآن آيه اي در خصوص امامت امامان بعد از حضرت پيامبر آمده است ؟
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ١٩:٥٢ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 26906
سلام اقا محمد شما ظاهرا اون ایه قران رو که خدا به حضرت نوح میگه پسرت از اهل بیتت نیست رو نخوندی،آیشو حفظ نیستم لطفا شما ادرسشو بگید اقای مدیر
12
کد مطلب: 5985 - عنوان: رجزخواني زيباي حضرت علي اكبر (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: خادم الزهرا - تاریخ انتشار: ٢٣:٣٠ - ١٣ ارديبهشت ١٣٩٧
السلام علی الحسین و اولاد الحسین...
اجرتون با سیدالشهدا.
13
کد مطلب: 7601 - عنوان: وقوع عصمت برای غیر انبیاء هم ممکن است
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٧:٠٠ - ١١ ارديبهشت ١٣٩٧
وهابیون که میگن پیامبر در غیر از ابلاغ وحی معصوم نیست ، پس چه طور این همه کتب حدیثی می نویسن و از پیامبر حدیث نقل میکنن . بنابر اعتقاد وهابیون ، پیامبر هنگام نقل احادیث مصون از دروغ و خطا و هیجان و ... نبوده . بر فرض که تمام راویان یک حدیث ثقه هم باشند وقتی حدیث از سوی کسی که احتمال گناه و خطا و دروغ در او هست صادر شده چه ارزشی میتونه داشته باشه . واقعا نقل حدیث از چنین پیامبری چه ارزشی داره ؟
14
کد مطلب: 11935 - عنوان: پاسخهای مضحک طرفداران احمد الحسن به سؤالات آیت الله حسینی قزوینی!
نام و نام خانوادگی: حاجی پرهیز - تاریخ انتشار: ٢٣:٣٥ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٧
سلام
ظاهرا آقایان طرفداران احمد الحسن عجله دارند قبل از ظهور امام مهدی قد بلند کردند در حالی که طبق حدیث این سه نفر وبقیه بعد از امام مهدی خواهند آمد این افراد همان اشتباهی را تکرار می کنند که در بعد از وفات پیامبر تکرار شد
قدرت دام شیطان است برای همین خدا می داند چه کسانی را حاکم جان ومال مردم می کند و غیر از این بیراهه رفتن است ودنباله رو این افراد بنا به سنت الهی از مسیر حق فاصله می گیرنند
15
کد مطلب: 5249 - عنوان: آيا روايت : « قد حلي أبوبكر الصديق سيفه » از قول امام باقر عليه السلام صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: فرمان علي - تاریخ انتشار: ١٠:٥٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٧
اين اصل روايتي که در سير اعلام النبلاء آمده است:
سير أعلام النبلاء (4/ 408)

وبه: حدثنا أبو نعيم، حدثنا محمد بن علي بن حبيش، حدثنا إبراهيم ابن شريك، حدثنا عقبة بن مكرم، حدثنا يونس بن بكير، عن أبي عبد الله الجعفي، عن عروة بن عبد الله، قال: سألت أبا جعفر محمد بن علي عن حلية السيوف، فقال: لا بأس به، قد حلى أبو بكر الصديق سيفه.
قلت: وتقول الصديق ؟ فوثب وثبة واستقبل القبلة ثم قال: نعم الصديق، نعم الصديق، فمن لم يقل الصديق، فلا صدق الله له قولا في الدنيا والآخرة
16
کد مطلب: 7427 - عنوان: احادیث «علي مع الحق والحق مع علي»
نام و نام خانوادگی: یس - تاریخ انتشار: ١٣:٣١ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٩٧
امیدوارم برادرای اهل سنت رو سوره عصر جایی که میگه تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ. بیشتر فکر کنن و دریابند که حق کیه و صبر کیه. یا علس.
17
کد مطلب: 5011 - عنوان: آيا زنان ناقص العقل هستند؟
نام و نام خانوادگی: زن - تاریخ انتشار: ٠٩:٣٠ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 24671
چه کامنت سطحی و بی منطقی !
سیکل زنانه کم خونیه زنانه ! اینهایی ک نام بردی نقص نیست بلکه نوعی تفاوت بین زن و مرد هست که صد البته به زن برتری میده و این پیچیدگی و سختی اون رو به مقام مادری میرسونه.. دین زن رو ناقص العقل خطاب کرده چون روح زنان لطیفه و احساسات بر منطقشون تاثیر زیادی میذاره.. خود دین و اسلام زن و مرد رو کاملا برابر و یکسان میدونه، این که زنان رو ناقص ببینید بخاطر بی عقلی و کم خردیه شماست !
18
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ١٨:٤٣ - ٠٤ ارديبهشت ١٣٩٧
هیچ کسی در زمانِ پیغمبر نامِ "ابوبکر"نداشتِ فقط خلیفۀ اول بود که همه بهش می گفتَن "ابوبَکر"و این نام دیگه به اسمِ واقعی تبدیل شد.بعد از اینکه ایشون مُرد و بی شک ارتباط با نامِ خلیفۀ اول دارد. مثلا در زمانِ پیغمبر تنها کسی که "ابولهب"نام داشت،عموی پیغمبر بود حالا فرض کنید،بعدها کسی اسمِ بچه اش را "ابولهب"بگذار ایا استنباط نمی شود که این نامگذاری ارتباطی با عموی اشتِ؟!پس چرا کسی این نام را نمیذارِ؟چون دشمنِ پیغمبر بودِ. حالا در مورد نامِ "ابوبَکر"هم همینه ،چطور امام حسن و برخی از یارانِ امامان بعد از مرگِ "ابوبکر"اسم بچه هاشون رو اسمِ خلیفۀ اول گذاشتن؟!قطعا دشمنی ایی که در کتوبِ شیعی امامیه به اون حَد پر کینه و نفرَت از "ابوبکر"گفتِ شدِ،به آن حد نبودِ. اصلا به فرض "ابوبَکر"نامی بودِ چرا منبری ها و آخوندها در محافِل علنی و عزاداری عاشورا اسمِ این فرزندِ ارشدِ امام حسن"شهید ابوبکر"را ذکر نمی کنند یا خاطره ایی ازش نمی گویند. نگویید که سانسور نمی کنند که با واقعیت تطابق ندارد.خودِ امام حسن گذاشتن"ابوبَکر"شما چرا سانسور می کنید،خدای نکرده امام حسن متوجه نبودند با اینکه خودِ شما مدعی هستید که "علمِ غیب" و "معصوم"بودند،حتی زیارتنامه ایی که از امام هادی است،باز فرزندِ امام حسن را با نام"ابوبَکر بن حسن"یاد کردِ،بعد حالا شماها بیشتر متوجه می شوید.
پاسخ:
سلام.اگر میخواهید بگویید که ائمه نباید اسم فرزندشان را مثل اسمهای خلفاء  می گذاشتند تا ثابت کنن که با اونها مشکل دارن و از اونها بدشان می آمد این درست نیست اگر نامگذاري به خاطر ابراز محبت به شخصيت ها بود، چرا خليفه دوم به سراسر ممالك اسلامي بخشنامه كرد كه كسي حق ندارد فرزندش را به نام رسول خدا صلي الله عليه وآله نامگذاري كند؟

ابن بطال و ابن حجر در شرحشان بر صحيح بخاري مي نويسند:

كتب عمر إلي أهل الكوفة الا تسموا أحدًا باسم نبي.

إبن بطال البكري القرطبي، أبو الحسن علي بن خلف بن عبد الملك (متوفاي449هـ)، شرح صحيح البخاري، ج 9، ص 344، تحقيق: أبو تميم ياسر بن إبراهيم، ناشر: مكتبة الرشد - السعودية / الرياض، الطبعة: الثانية، 1423هـ - 2003م.

العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل (متوفاي852 هـ)، فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج 10، ص 572، تحقيق: محب الدين الخطيب، ناشر: دار المعرفة - بيروت.

عيني در عمدة القاري مي نويسد:

وكان عمر رضي الله تعالي عنه كتب إلي أهل الكوفة لا تسموا أحدا باسم نبي وأمر جماعة بالمدينة بتغيير أسماء أبنائهم المسمين بمحمد حتي ذكر له جماعة من الصحابة أنه أذن لهم في ذلك فتركهم.

العيني، بدر الدين محمود بن أحمد (متوفاي 855هـ)، عمدة القاري شرح صحيح البخاري، ج 15، ص 39، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت.


19
کد مطلب: 11477 - عنوان: اعمال عجیب و غریب یوگی ها در هنگام ریاضت دادن به بدن
نام و نام خانوادگی: کیا - تاریخ انتشار: ١٠:٣٥ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٧
عالی بود
20
کد مطلب: 1508 - عنوان: آيا سامرا به يك شهر شيعي تبديل خواهد شد؟!
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٣:١٣ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٧
سید نکنه تو چون سیدی دیگه مستقیم بهشتی


صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | رسانه | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | سایت قدیم | العربیة | اردو | English